tisdag, december 26, 2006

Favoritinlägg från året som gått

Bloggen Bent har utlyst en tävling om årets bästa politiska blogg. Många bloggar har nominerats (mest av andra bloggare, tror jag) och så även denna blogg. Jag har svårt att tro att jag skulle skriva årets bästa blogg, men jag är ändå glad och hedrad av nomineringen och eventuella röster. Nu verkar det vara tekniska problem på bloggen bent, så själva omröstningen har inte kommit igång än, men förhoppningsvis händer det nu i mellandagarna.
När tävlingen utlystes så passade jag på att samla ihop en lista på mina favoritinlägg under året som gått. Dels för att de som eventuellt hittade hit genom tävlingen skulle få en bild av mitt bloggande, dels för att jag själv skulle få en sammanfattning av vad jag skrivit under året. Nu får vi se om och när själva omröstningen kommer igång, men listan på favoritinläggen får ni oavsett. Jag har grupperat dem efter de ämnen jag oftast skriver om för att få mer av överblick. Håll till godo!

Utbildningspolitik
Uppsala hittar på eget betygssystem - sågas av kåren
Tagedagen succé igen
Regeringen försvårar breddad rekrytering
Viktig debatt om akademikerarbeslösheten
Akademikerarbetslösheten är en myt - utbildning lönar sig
Slopad gräddfil ger bredare rekrytering
Överger regeringen 50%-målet
Fusket ökar - men det räcker inte med hårdare tag
Hårda csn-regler hindrar det livslånga lärandet

Kyrka, religion och teologi
Medlemskap en solidaritetshandling
Missionskyrkan, budget och Mellanöstern

Historisk valseger för Jackelén i Lund
Kyrkomötet invigt och utskotten valda - utan sd
Wejryd installerad som ärkebiskop
Må vinden vara din vän - KG avtackad
Kränkande bilder eller utmanande konst?
Arbetsmiljöverket granskar svenska kyrkan

Jämställdhet/feminism
Jämställdheten knappast alliansens starka kort
Jag har mer erfarenhet än du tror
Jämställt sex - ja tack!
Mp trampar snett om vårdnadsbidrag
Ge alla kvinnor rätt till abort i Sverige
Prostitution är inte en tjänst bland andra

Internationellt
Ärkebiskopen kräver handling i Mellanöstern - och Bildt lyssnar

Nobelpris till mikrokrediter - ett sätt att utrota fattigdomen
Insamlingarna går trögt
Chokladens mörka hemlighet

Eftervalsanalys
Förnyare - inte samma som på nittiotalet
Jämtin - hetare än Wallström?

Nalin Pekgul en viktig röst i socialdemokratin

Nuder blundar för rimlig kritik
Eftervalsanalys med Josh Lyman
Dags för förnyelse

Inför valet
Reinfeldt blir svaren skyldig
Trams om enpartistat
Vill du har Alfons Åberg som statsminister?
Valupptakt i Uppsala
Det finns visst jobb i manife(s)tet

Rasism och integration
Det är retoriken som är problemet - inte politiken i sig

Jodå, CMR har en poäng
Integrationspolitiken segregerar
Bollhusmötet - att lära av historien

Kultur
Kanye West rockade hårt på Skeppsholmen
Uppsatsen om Sex and the city
USA:s president är en kvinna

Predikningar
Predikan 12:e efter trefaldighet
Predikan Kristi förklarings dag
Påskpredikan
Predikan 2:a i fastan

Övrigt
Bloggutmaning om politisk identitet
Det är näringslivet som bjuder på sprit, inte staten
Almedalen - kortversionen
Kaftanångesten är här

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: