onsdag, augusti 16, 2006

Storasysterstolthet

Alltså, jag vet att jag är partisk. Och att jag riskerar att framstå som olidligt storasystrig. Och att jag redan har länkat. Men familjestolthet in absurdum går i arv i vår släkt så ni får stå ut.

Min syster Teresa har nu bloggat på egen blogg i en dryg vecka och har redan hostat ur sig flera brillianta populärkulturanalyser. Och hon förtjänar verkligen fler läsare, inte för att hon är min syster utan för att hon skriver så grymt. Igår skrev hon i Skärpning Beyoncé! Om kvinnliga artisters ansvar bland annat
Vi vet redan att Beyoncé är en genial musiker, vi vet att hon är en överdängare på att komponera musik, att hon är en slick producent och att hon är en vass affärskvinna. Nu skulle jag vilja få några andra misstankar bekräftade:

* Beyoncé är en riktig person med tankar och känslor som inte låter sig uttryckas i textrader av typen: "Ooh boy, you're looking like you like what you see".

* Beyoncé är en såpass kreativ person att hon kommer att tröttna på att göra samma låt om och om igen.

* Beyoncé tror tillräckligt mycket på sig själv och är tillräckligt självständig för att skita i vad skivbolagsgubbarna tycker och göra en skiva som verkligen testar hennes gränser - och då menar jag inte gränser som i "Det är svårt att vara filmstjärna och popstjärna samtidigt".
Och i veckan även intressanta inlägg som Hatar Mel Gibson judar? och Hiphopdefinition leder till förvirring. Ja, jag ska inte fortsätta. Läs själva istället.

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer: