söndag, augusti 13, 2006

Bloggtips: modeblogg

Jag tycker det är kul med mode. Men jag tycker tyvärr inte att det är så kul med modebloggar. Jag har kollat runt en del men inte riktigt fastnat för någon. Kanske beror det på den personliga stilen hos de flesta (vilket säkert många uppskattar) eller de ibland höga auktoritetsanspråken. Men nu har jag hittat en intressant favorit: Stockholm Street Style. Den bygger i princip på bilder på vanligt folk (nja, välklädda, modeintresserade vanligt folk) på Stockholms gator. Ibland någon kort kommentar, men substansen är bilder på vad som rör sig på gatorna i Stockholm. Ofta tillsammans med en fråga, "tror ni att bältet i midjan följer med i höst" eller "vilken klänning skulle du helst vilja ha?", och i kommentarerna diskuterar läsare frågorna. Inga "så här ser jag ut idag", inga "det här eller det här märket giller jag", inget "si är inne och så är ute". Bara bilder och frågor. Me likes. Och så är det ruskigt snygga bilder och mycker mer inspiration än i de vanliga modebloggarna.
Och jo, jag tror definitivt att bältet i midjan följer med i höst. I alla fall på mig.

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: