onsdag, juni 28, 2006

Grattis på födelsedagen, bloggen!

Idag fyller min blogg ett år! Skulle kunna göra en lång utläggning om min och bloggens relation under året, men jag avstår eftersom jag inser att allmänintresset nog är lågt. Istället nöjer jag mig med att konstatera att bloggprojektet tagit mer tid men varit mycket roligare och mer givande än jag tänkte mig när jag började. Det kommer nog bli ett åtminstone ett år till. Kanske blir det en del förändringar i upplägget när jag blir vuxen och börjar jobba om sisådär 200 dagar, vi får se.

Mitt allra första inlägg länkade jag till häromdagen, så här kommer istället några andra favoriter från året som gått:
Var finns den kristna vänstern? (juli -05)
Om akademikerarbetslösheten och snedrekryteringen (augusti -05)
Libertasartikel om kyrkan och välfärden (Är vi verkligen sekulariserade, artikel i Libertas, september -05)
Jag är politiskt korrekt - så jag har ingen humor! (december -05)
Prostitution är inte en tjänst bland andra (mars -06)
Slopad gräddfil ger bredare rekrytering (juni -06)

Och så har jag publicerat ett par predikningar också:
2:a i fastan
och påskdagen. Kan redan nu meddela att det ligger en till och väntar, till Kristi förklarings dag (25/7).

Inga kommentarer: