tisdag, januari 31, 2006

Mer utbildningspolitik i bloggosfären

En ny utbildningspolitisk blogg har sett dagens ljus: Frankely Speaking (en blinkning till högskoleverkets chef, universitetskansler Sigbrit Franke, antar jag). I redaktionen finns en hel bunt av mina kollegor i SFS styrelse, och dessutom en riktig gammal kårräv från Uppsala, Anna Neuman. De presenterar bloggen så här:
Det började med att ingen annan gjorde något. Och att vi var nyfikna. Sen rullade det bara på. Frankely speaking är till en början tänkt att bli ett slags Högskolesveriges TT där du kan hitta det viktigaste om det senaste i högskolepolitiken. Studiemedel, kårhusbyggen, skuggdoktorander, Bolognaprocessen, indragna examensrätter och skvaller om nya rektorsutnämningar – we’ve got it all!
Ska bli spännande att följa dem, framför allt att få se hur mycket "TT" det blir och hur mycket kommentarer/analys. Jag hoppas på både och - framför allt som åtminstone ett par i redaktionen är uttalat borgerliga och jag ser fram emot att få lite andra perspektiv än mina egna ibland.

Inga kommentarer: