onsdag, januari 18, 2006

SFS, here I come...

Försvinner från stan (och antagligen från bloggen också) några dagar, på mitt första styrelsemöte med SFS, sveriges förenade studentkårer. En styrelseledamot från Uppsala har avsagt sig och jag kommer att fyllnadsväljas imorgon för resten av läsåret. Ser mycket fram emot att få hålla på med nationella utbildningsfrågor och att få jobba ihop med andra kåraktiva från olika ställen i landet. Några känner jag, några är nya.
På dagordningen för mitt första möte står frågor inför sfsfum (=kongressen) i april, och styrelsen ska arbeta med förslag till verksamhetsplan. Den stora politiska frågan på mötet handlar om remiss på utredningen om resurstilldelningssystemet - något som antagligen låter ofantligt tråkigt i de flestas öron, men i själva verket är ganska spännande och väldigt viktigt för hur högre utbildning i sverige ser ut. Jag kommer säkerligen med reflektioner över detta efter helgen.

Inga kommentarer: