torsdag, november 24, 2005

Bloggblogg - uppsatstöcken

Jag har nästan inte skrivit på hela veckan, upptäckte jag nyss. Det beror på ett enda skäl: uppsatstöcken. Som framgår av min presentation här till höger ägnar jag höstterminen åt att avsluta min examen, och det med att skriva d-uppsats i religionssociologi. Det är kul och spännande och lärorikt men väldigt tidskrävande. Och nu har jag kommit in i den där sista spurten. Det innebär dels att jag lägger mycket tid på uppsatsen, men framför allt mycket energi. Man sugs liksom in i uppsatsen, som nästan blir som ens bäbis, eller en förälskelse, och man funderar liksom inte på så mycket annat. Så jag läser i och för sig tidningen och så (ibland iaf) men kommer liksom inte på nåt att skriva i bloggen. Eller kommer inte ens ihåg att skriva. Hoppas ni har överseende med det. Men jag ska försöka skriva ibland åtminstone. Uppsatsen ska vara klar i början på januari (hejdå jullov) och så länge kommer jag inte kunna hålla på såhär. Inte konstant i alla fall.

När jag har kommit lite längre med uppsatsen kanske jag skriver lite om den här också. Den blir väldigt spännande, tror jag. Fast än så länge är den min egen lilla förälskelse, så jag väntar med att dela med mig ett tag till.

Inga kommentarer: