onsdag, oktober 05, 2005

Första bloggduellen igång

Passagagen har startat bloggduellen, där två bloggare bjuds in att duellera. De får svara på en fråga i veckan i fyra veckor, och läsare kan rösta och kommentera. Först ut är Urban Lindstedt, sossebloggarpionjär och dessutom en av initiativtagarna till gruppbloggen motallians, och Fredrick Federley, cuf-ordförande och riksdagskandidat. Den första frågan de fått är Vad jag skulle göra om jag fick vara statsminister för en dag? och Urbans svar finns här och Fredricks här. Glöm inte bort att gå in och rösta när du läst!

Jag gillade (såklart) Urbans förslag på politik bättre än Fredricks - platt skatt är ju knappast någon favorittanke hos mig (vilket jag utvecklat tidigare). Fast om jag blev statsminister för en dag skulle jag nog liksom Fredrick genomföra en allmän flyktingamnesti.

Ska bli spännande att läsa de kommande inläggen från Fredrick och Urban, och att se vilka bloggare som får duellera härnäst. Ska invänta namnen på dem innan jag börjar klaga på den skeva könsfördelningen :-).

Inga kommentarer: