fredag, januari 19, 2007

Prästvigningsbilder, del 1

Jag har ju tidigare utlovat bilder från prästvigningen. Idag har några bilder dykt upp i brevlådan, och fler är på väg. Här är inte så mycket kaftanbilder, men desto fler från själva vigningsgudstjänsten. Fler kommer så småningom. Håll till godo!
(Klicka på bilderna för större version.)

































Bild 1:
Kaftanen, kvällen innan.
Bild 2 och 3: Jag blir klädd innan vigningen av stiftsadjunkt Cilla Alsterlund.

Bil
d 4: På väg ut ur sakristian för att ställa upp till procession.
Bild 5: Prästlöftena avläggs.
Bild 6-8: Jag kläds i stola och mässhake efter löften och handpåläggning med hjälp av min assistent Lena Lindholm-Sköld, som till vardags är präst i Västerås Domkyrka.
Bild 9: Biskop Claes-Bertil Ytterberg delar ut prästbrev till min vigningskamrat Linda Angman.
Bild 10: Fyra nyvigda präster: Kristina, Birgitta, jag och Linda.
Bild 11: Jag i mässhake, i bakgrunden kyrkoherden i Grytnäs Roland Söderberg.
Bild 12 och 13: Photo-op med biskopen och de nyvigda utanför Domkyrkan.
Bild 4-13 är tagna av Tony Jansson, Linda Angman har tagit bild 2-3 och jag har tagit bild 1.

Inga kommentarer: