fredag, januari 19, 2007

Intervjuad i lokalpressen


[Uppdaterad] Idag är jag intervjuad i lokaltidningen Bärgslagsbladet här i Köping, där jag får berätta lite om mig själv och hur det är att komma som ny präst till stan. Tyvärr har "bärsingen" ingen webtidning utan publicerar enbart förstasidan på nätet. Vill man läsa om vad jag har att säga får man försöka få tag i en papperstidning.

(Klicka här för större version)

[Uppdatering] På vägen hem från jobbet idag gick jag förbi några tobaksaffärer i Köping och insåg att jag inte bara var på bild på förstasidan och mittuppslaget i lokaltidningen utan även på löpet! Dessutom med den slagkraftiga rubriken "Nya prästen!". Inte någon dålig start på nya jobbet. Ännu festligare eftersom ungefär alla andra tidningar i Sverige har en bild på nya partiledaren på förstasidan idag, utom bärsingen som alltså valde nya prästen istället...

Inga kommentarer: