onsdag, januari 10, 2007

Erbjudande om textreklam - nej tack

Idag hände något spännande: jag har fått mitt första erbjudande om textreklam i bloggen! I ett vänligt mail erbjöds jag en trisslott från ett underklädesföretag mot att jag skrev ett inlägg med en korrekt länk till företaget ifråga, i övrigt inga motprestationer.

Jag blev inte direkt lockad av erbjudandet, så jag avstår. Dessutom ställer jag mig lite undrande till bristen på research företaget gjort - sannolikt har de ingen aning om vad jag har för typ av blogg. Annars undrar jag verkligen varför de tror att jag och/eller mina läsare är intresserade av en butik som säljer nätstrumpor, underkläder av godis, platåstövlar och kortkorta sjuksköterskeuniformer. Men men, de känner kanske sin marknad bättre än jag...

Ska dock bli intressant att se om textreklamerbjudanden fortsätter att komma, även till relativt små bloggar utan direkt inriktning på konsumtion som min.

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: