fredag, november 24, 2006

Wallström stöder Jämtin

I en kort intervju i Aftonbladet idag vidhåller Margot Wallström sitt nej till att kandidera till att bli socialdemokraternas partiledare. Samtidigt ger hon också sitt stöd till den hetaste kandidaten Carin Jämtin.
–Jag står fast vid vad jag sagt hela tiden, att mitt nej gäller.
Som hugget i sten alltså?
– Precis.
Men om rörelsen kallar som det heter, om Ingvar Carlsson försöker övertala dig? Hans namn har ju nämnts när det gäller operation övertalning.
– Äsch, det står så mycket som bara är påhitt. Min inställning är densamma, ingenting har ändrats.
Vad tycker du om Aftonbladets ledarsidas förslag att välja Carin Jämtin till partiordförande?
– Jättebra, det vore väldigt roligt!
Kanske ska man inte läsa in för mycket i Wallströms stöd till Jämtin, hon kanske hade varit lika positiv till flera av de andra tänkbara kandidaterna också. Men det låter ju onekligen inte så sannolikt att hon själv tänker ställa upp och inte heller som att hon har någon annan kandidat hon tänker stödja. Det hade ju varit mer väntat att hon skulle ha gett ett icke-svar i stil med "det är inte min sak att ha en åsikt" eller "det finns många bra kandidater" eller något sånt. Det kanske är dags att på allvar fundera på de andra kandidaterna och inse att Margot inte kommer att komma hem. Och i så fall ligger onekligen Jämtin bra till.

Andra bloggar om: , , , ,


Inga kommentarer: