onsdag, februari 21, 2007

Snart biskopsval i Västerås

Biskopen i Västerås, Claes-Bertil Ytterberg, meddelar idag att han ämnar gå i pension den 1 maj nästa år, skriver kyrkans tidning. Då ska han snart fylla 65 och kommer att ha varit biskop i 20 år, längst av alla biskopar i Norden. Enligt ett pressmeddelande från Västerås stift kommer valprocessen tidigast komma igång under senare delen av hösten 2007.

Jag tycker att det ska bli spännande med ett biskopsval i mitt stift. Även om jag är väldigt glad att jag hann bli klar så att jag kunde prästvigas av Claes-Bertil som varit "min"biskop under studietiden och tidigare, så ska det bli roligt och spännande att se vad som händer i framtiden och vem som ska leda vårt stift framöver. Räkna med att jag återkommer i frågan.

Bilden kommer från Västerås stifts hemsida.

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: