torsdag, juni 30, 2005

Politiknörd?

Insåg idag att jag känner (betydligt) fler personer som ska till Almedalen nästa vecka än som ska till/har varit på Hultsfred, Rosklide och Arvikafestivalen tilsammans. Det är bara att inse att man är en nörd utan kontakt med verkligheten när man tycker att en veckas minglande med valda eller självutnämnda representanter för makten samt alla som vill påverka dessa är höjdpunkten på ens sommar.

Om jag ska vara ärlig vet jag ju inte än om Almedalen kommer vara sommarens höjdpunkt - det är nämligen första gången jag ska dit. Och man kan ju alltid skylla på att "man måste ha varit där nån gång" och "alla mina kompisar ska dit" men faktum är att jag (i och för sig med mina nära vänner) tänker ägna min semestervecka åt att bo i tält och gå på seminarier.

Huruvida det blir sommarens höjdpunkt eller inte återstår att se. Samt om jag kommer klara av att hålla distansen. :-)

Inga kommentarer: