fredag, juni 02, 2006

Bloggblogg - sommarjobb påbörjat

Som framgår av min presentation här brevid har jag fått sommarjobb (till slut - jag har fått några oroliga frågor från bloggläsare). Sedan igår jobbar jag inom kriminalvården, i köket på häktet i Uppsala. Jag ser fram emot en spännande sommar i en verksamhet som är helt ny för mig, och en del av samhället som jag inte känner till så väl.

Just nu är jag trött eftersom jag är lite ovan vid att jobba heltid, men snart ska jag nog orka blogga i fullfart igen. Det kommer såklart inte bli några snaskiga detaljer om intagna på häktet (jag jobbar precis som alla andra under sträng sekretess) men däremot säkert - så småningom åtminstone - mer generella kriminalpolitiska reflektioner. Om inte annat så går ju mycket av mitt politiska engagemang i studentvärlden i dvala hela sommaren, och då blir det nog mer bloggat.

Inga kommentarer: